Passenger。

You Are a Lover - The Unbending Trees

「自己最爱的人即将与别人结婚了是怎样一种体验。」


送给每一个失去对方的人。



You are a lover from today

你终于戴上了那枚戒子

Can you afford to dump a friend?

难道与你做朋友的机会都没有了么?

Will you ignore me again?

你还会刻意忽视我的存在么?

Will he always be there?

他对你是真心的么?


And now you are walking hand in hand

此刻你们正拉着手走在路上

Demonstrating something unreal

这是世界上最美的一幕

I know it feels good to depend

我知道那种感觉很美妙

Will he always be there?

他会一直给你么?


It’s not a shame, not a glory

对于你来说

Just a romantic day

这仅仅是浪漫而又美好的一天

Maybe you’ll never be sorry

可能你永远不会心怀愧疚

I’m not always quite right

到底会不会我真不知道阿


You are a lover from today

你最终还是结婚了

Can you afford to dump a friend?

难道与你做朋友的机会都没有了么?

Will you ignore me again?

你还会刻意忽视我的存在么?

Will he always be there?

他真的会一直爱你到老么?


And from the corner of the street

然而在街角处

I see you kissing his face

我看到你吻了他的脸

Does he smell really sweet

他给你的感觉真的那么好吗?


Will he

他…

Will you

你…

I’m sad, aren’t i

我真的挺难过的


You are a lover from today

新婚快乐

It’s a romantic day

这一天是浪漫的一天

I will dream of you tonight

我今晚会梦到你

And it all will happen to me…

这个梦将一直陪伴着我…


评论
热度(25)
©Passenger。 | Powered by LOFTER